Reklama dzieli się na różne rodzaje, które kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak także dużo innych, niemniej jednak statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najprzyzwoiciej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jednak nie tylko – wstępuje w to oczywiście również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta lub wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Projektowanie graficzne logo
Ta schematyczna reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie potencjalnego klienta są wybitnie różnorodne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niesłychanie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.